Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Nov 2004
|
Det är inte mitt ansvar att tolka och besluta om något är lagligt eller inte, har inte ens juridisk rätt att att göra det.
Svensk lag är även tydlig, du är alltid oskyldig till domstolen har sagt sitt och en dom har vunnit laga kraft.
Av den grundprincip kan ingen bli åtalad för medhjälp till ett brott innan huvudbrottet är avgjort i domstol att det ens är ett brott.
Sedan att åklagaren skiter fullständigt i lagen är ju annan sak.
Sedan finns det även lagar som jag följer som LEK som reglerar att jag inte får driva övervakning eller som säger att man som operatör inte är ansvarig vad kunder gör.
Sedan finns ingen domslut som har lämnats in till mig som säger att kunden verkligen begår något brott, så man inte inte bli medhjälp till brott när dom inte ens bevisat att kunden gjort något brott ens.
Men om man ska gå efter deras princip så
Falsk tillvitelse från Antipiratbyrån -> Åklagaren i det fallet har nu gjort sig skyldig till medhjälp -> Polisen gör sig skyldig till medhjälp för medhjälp till falsk tillvitelse.
Är på samma nivå åklagaren försöker driva ett mål, lika rimligt som att åtala polisen för medhjälp till medhjälp till brott.
Senast redigerad av patrikweb den 2011-11-16 klockan 20:18
|