Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-16, 10:21 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
tartar: Men snälla du utgår ju från stenåldersmodellen inom "musikbranschen". Förutsättningarna har redan ändrats från 80-talet till 2010-talet, och de flesta artister kan nog skriva under på att spridning bara är bra. Mååååånga nya grymma stora band har gått en helt egen väg på väg till storhet (musikaliskt och ekonomiskt), bara för att du inte känner till dem så finns de inte.

Det är snarare du som har köpt in i konglomeratens snyfthistorier om minskade intäktsströmmar och en svunnen guldera inom musik. En del personer i min närhet arbetar som musiker (både artister och som hobby), och jag är övertygad om att de aldrig har haft bättre möjligheter att sprida sin musik utan bolagens giriga bukar
Du missuppfattar mig helt och hållet. Jag tycker precis tvärtom. Den moderna spridningsmodellen är utmärkt på alla sätt och vis men det måste ALLTID vara upp till ägaren att avgöra hur produkterna ska spridas. Vill man ge bort en del eller all sin musik gratis på nätet så får man göra det, vill man ta betalt för varje sekund av sin produkt så ska man naturligtvis få göra det också. Om det skulle löna sig att ge bort sin musik så skulle de flesta självklart välja den vägen och det är inget fel med det. Det är så en frisk marknad fungerar men då krävs det att man eliminerar den illegala marknaden.