Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-15, 20:23 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
tartareandesire : Man får tycka vad man vill (fritt land =) . Men jag tycker Mord och våldtäkter är betydligt värre. Sen är jag medveten om att någon går illa åt. Men det är dom stora pamparna till skivbolag och filmbolag som lider. Dock är det artisterna som förlorar på de även om skivbolagen får in pengar för dom vill inte betala för musiken dom gör.
Hela branschen drabbas men naturligtvis är det rent generellt de som tjänat mest pengar som också förlorar mest pengar Ersättningen till oberoende skivbolag (det vill säga i princip alla utom fyra) är minimal när det kommer till tjänster som Spotify, inte minst eftersom de fyra majorbolagen är delägare i bolaget...

Självklart tycker även jag att mord och våldtäkt är betydligt värre brott men det innebär fördenskull inte att man ska strunta i väskryckningar, bedrägerier och upphovsrättsbrott Att ignorera vissa typer av brott (eller vissa geografiska områden vilket skett i många andra länder) leder lätt till mycket stora problem i slutändan.

Att skydda företags äganderätt till sina produkter är en förutsättning för ett väl fungerande näringsliv vilket gynnar oss alla oavsett om vi är kunder eller producenter.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-15 klockan 20:27
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat