|
Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
Fattar ingenting. Felsöker som en dåre, men kan ändå inte ringa in problemet mer än att det händer något mellan texten i webbläsarnes adressfönster och servern.
En del kommer åt sajterna både med datorsurf och mobilsurf. Andra kommer åt dom med antingen datorn eller mobilen.
En del som kommer åt dom med den ena webbläsaren i mobilen kommer inte åt dom med en annan webbläsare i samma mobil.
Kommer jag inte åt sajterna med hjälp av domännamnet (oavsett i IDN- eller ACE-format), så är det inga problem alls om jag istället använder ip-adressen. I samma mobil med samma webbläsare. (jodå, jag tömmer cachen hela tiden. T.o.m. startar om mobilen ibland).
Min teori: Det är några DNS-servrar någonstans som inte är fräscha/uppdaterade. Vilka? Det vet man inte. Dom finns förinställda och oåtkomliga i telefonerna. Och antagligen i själva webbläsarna ibland också, och kan då vara andra DNS än de som telefonen har. Det kan förklara varför det funkar med en webbläsare (i mobilen) men inte med en annan.
Har i alla fall försökt röra om i grytan och kontaktat diverse folk som lär kunna sånt här. Men hoppas/misstänker att problemet löser sig inom några dagar när teknikerna som sköter de där okända DNS-servrarna upptäckt allt nåt inte står rätt till.
Återkommer.
|