Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-12, 23:46 #17
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jepp, precis som jag skrev på förra sidan. De flesta i detta land är svartlistade och därför
använder man sin leverantörs utgående mailserver via antingen port 25 (då måste man ligga
på samma nät som operatören, dvs Tele2:s nät för att nå smtp.tele2.se), eller en annan port
(oftast 587). Denna kräver ofta autentisering innan man kan skicka mail. Då brukar man kunna
använda vilket nät man vill och webhotellen brukar köra på denna varianten.

Om däremot den utgående mailservern skulle vara svartlistad så är det upp till Tele2 att lösa detta.
Jag använder webbhotellets mejlserver och deras utgående mejl-port som inte är 587 utan 2500 och den har funkat klockrent i flera år nu.

Det funkar som sagt inte med port 25 för då måste jag ställa om alla mina 30 mejlkonton varje gång jag kopplar upp min PC via olika nät, vilket sker titt som tätt.

Som sagt så är det Tele2 som inte vill inse att deras IP-adress är svartlistad. Men det värsta är inte att IP-adressen är svartlistad i sig utan Tele2s attityd i kundtjänsten, att de vägrar ta tag i problemet och de vägrar ens att koppla mig till de som har som uppgift att lösa dessa problem.

Jag tycker numer att Tele2/Comviq är ett skitföretag för de börjar få samma attityd som Televerket/Telia hade tidigare.

Jag kan fortfarande inte skicka mejl utan nu senast så studsar även mina mejl jag skickar till [email protected] .....

Citat:
Could not deliver message to the following recipient(s):

Failed Recipient: [email protected]
Reason: This message cannot be delivered as it was marked as spam.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat