Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-10, 11:39 #14
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av frecka Visa inlägg
Den ena säger det andra och den andra säger det ena. Vill faktist veta vad jag kan göra med domänerna.

Stämmer det du säger wasabi att man kan göra 301 till huvuddomänen ifrån de andra domänerna?

Vi säger att en domän jag köpt heter sturesvensson.se

Om jag söker på: sture svensson, kommer jag då hitta det resultatet?
Eller kommer jag inte göra det som FredrikNas säger?
Frecka Du missförstår:

Mr. Wasabi menar att din huvuddomän inte tar skada om du pekar in dom andra domänerna på samma webbhotell med en 301:a (d.vs en permanent redirect).

_Men_

om du har köpt 7st domäner utan historik eller tidigare trafik så kommer det att se ut såhär:

satellitsida_1.se --301-->
satellitsida_2.se --301-->
satellitsida_3.se --301-->
-------------------------------Huvuddomän.se
satellitsida_4.se --301-->
satellitsida_5.se --301-->
satellitsida_6.se --301-->

Där alltså den direkta type-in adressen för varje satellitsida kommer att leda direkt till huvuddomän.se Detta medför att det mesta av kraften från varje enskild satellitsida blir överförd till huvuddomän.se. Men i ditt fall så har ingen av satellitsidorna någon trust, eller tidigare inlänkar, så det är en helt onödig process som inte gör någon nytta (men inte heller någon skada som Wasabi påpekade).

I ditt fall hade det varit bäst att bygga 6st satelliter (sidor som har som syfte att driva trafik till huvudsidan) där du skriver om olika nischer och intressanta kringliggande ämnen runt ditt huvudämne (ämnen som du vill ha trafik till din huvudsida på). sedan länkar du artiklarna in till din huvudsida från satellitsidorna.

Skulle du däremot ha haft en befintlig huvudsida och köpte 6 gamla domäner (domäner med inlänkar och en närvaro i googles serp), så kan du få en viss vinst genom att köpa dom och 301:a till din huvudsida. (med .htaccess kan du sedan styra dom inkommande länkarna från den gamla domänen dit du önskar på den nya sidan.

Te.x säg att den gamla sidan hade väldigt många inlänkar till gammal_sida.se/undersida_om_sokoptimering/ då hade jag förslagsvis rekommenderat dig att vidaresända besökare till en motsvarande sida på din egen huvuddomän: huvuddomän.se/din_egen_sida_om_sokoptimering_som_du_nu_skriver_e fter_att_ha_läst_en_seo_guide/

Jag hoppas att detta klarade upp det något

Senast redigerad av FredrikNas den 2011-11-10 klockan 11:47
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat