Citat:
Ursprungligen postat av Pal
Kan du inte argumentera sakligt utan att kalla alla som inte tycker som dig rasister? Jag har själv arbetat med asylfrågor och det är inte alls fråga om att döva pensionärer och barn skickas till krigsdrabbade områden.
|
Jaja, ja får väl stå till svars för min tokiga åsikt, alla andra mer eller mindre invandrarkritiska inlägg måste ju få passera helt okommenterade.
Eftersom jag inte sitter på all den informationen kan jag såklart inte släpa fram all fall där migrationsverket gjort fel. Men man hör alltför ofta att där jobbar folk som ser som sin uppgift att avslå så många asylansökningar som möjligt, det tillsammans med att det finns poliser som hellre sätter dit invandrare än sätter dit fina vita svenskar, nämndemän som dömmer mörka hårdare än ljusa, arbetsgivare som skickar arbetsansökningar med utländska namn rakt i papperskorgen... Listan på skit som invandrare ta emot kan göras lååång.
Tro mej, ja skriver gärna på för att skicka våldtäcktsmän å grova brottslingar åt hälvete.
Jag skulle vilja att varje gång nån säger att invandrare kostar så mycket, även berättar hur mycket du, jag alla andra svenskar kostar sammhälet innan vi börjar betala tillbaka... Kan de va några miljoner? Gratis förlossning, sjukvård, tandvård (för barn), barnbidrag, skola, socialt och polisiärt skydd, högskola, arbetsförmedling och bostadsbidrag... Som sagt innan vi börjar betala tillbaka i form av skatt (för att relatera tillbaka till topic). Till skillnad från en stor del invandrare (många, men verkligen inte alla!!!) Som klarar sej med en svenska-kurs och tak över huvet, så är de redo att börja jobba och betala skatt.
Kan du inte hålla med om att även min åsikt platsar i åsiktsspridaren?
P.s. Jag kan rekomendera en jättekul bok i ämnet: korkade vita män sv Michael Moore.