Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-06, 14:07 #2
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Nu har det gått över en månad sedan jag fick mitt konto migrerat till Binero 2.0 och jag måste skriva lite om mina erfarenheter.

Allmänt måste jag säga att jag är missnöjd med hur det har gått till och med upplevelsen av nya Binero 2.0, men nöjd med supporten jag har fått under tiden.

Vad som inte motsvarade mina förväntningar listar jag nedan:

1. Det saknas stöd för att hantera (lägga in och se) cronjob, utan man måste kontakta Binero för att lägga till cron och kan ej själv se vad som är inlagt. Det var påtalat att det skulle gå att göra enligt http://migrering.binero.se/forandringar/linux - "ni bör därför spara ner alla era befintliga cronjob så ni manuellt kan lägga till dem senare". "Manuellt" tolkar jag det som att man själv kan göra det i kontrollpanelen. Detta fanns i gamla kontrollpanelen.

2. Det saknas stöd för flerårsförlängning av .se-domäner. Detta fanns i gamla kontrollpanelen.

3. En bugg i migreringsskript (enligt Binero) pajade flytt av mina filer under migreringen, fick själv påtala problemet för att migreringen skulle fortsätta (blev inte kontaktad).

4. Under migreringen har Binero skapat sina egna index.html under alla webbplatser där index.html inte fanns. Varför?

5. Det går ej att se trafikstatistik eller upptaget utrymme i nya kontrollpanelen, trots att det är det enda som skiljer Privat- och Företagspaketen åt. Detta fanns i gamla kontrollpanelen.

6. Sidorna har blivit allmänt långsammare sedan flytten. Se bifogad bild (från Google Webmaster Tools) som föreställer tid som krävts för att hämta en av mina webbsidor (i millisekunder). Flytten till Binero 2.0 skedde under slutet av september.

7. Mindre minne är tillgängligt för mitt konto för krävande php-processer (som jag behöver lite då och då) än innan flytten.

Sedan tänker jag inte ta upp upplevelsen av själva nya kontrollpanelen, mer än att den är snygg, men svår att överblicka och har en del fel.
Bifogade bilder
Filtyp: png Tid som krävs för att hämta en sida (i millisekunder).png (11.0 KB, 47 visningar)

Senast redigerad av Timofey den 2011-11-06 klockan 14:13
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat