Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-06, 10:31 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av frecka Visa inlägg
tillkommer det inte andra kostnader om man skall skaffa ett sånt. Måste man inte anlita en advokatbyrå till det?
Jo det tillkommer kostnader för papper (0,15 kr), lasertoner (0,10 kr), porto (6,00 kr), Kuvert (ca 1,00 kr), EL-energi för dator och skrivare (ca 0,10 kr) summa summarum 7,35 kr, du behöver kanske 2 ex och att motparten skickar avtalet i retur så räkna med en kostnad på 20-30 kr + din egen tid att skriva ihop innehållet i avtalet (tar kanske 1-2 timmar första gången, sedan är det enklare).

Men är man orolig att bli blåst så är detta småpotatis i samanhanget. Men å andra sidan är du orolig att bli blåst ska du inet göra affären över huvud taget.

Man behöver inte advokat för att skriva avtal men det är klokt att anlita en första gångerna man skriver avtal så man gör det rätt. Då kostar det några tusenlappar.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-11-06 klockan 10:34
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat