Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-06, 02:26 #62
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Alltså Patrik har faktiskt en hel del vettiga saker att säga till om. Jag är lite inne på samma spår som Patrik.

Jag menar om någon på WN tjänar låt oss säga 1000 kr så vill ni väl ha dem själv? Jag kan tänka mig att betala 20-30% för skolan, sjukhus och liknande vettiga saker. Men ni kanske hellre går och ger bort 40% av den intjänade summan till första bästa person som ni stöter på? Det är väl det skattepengarna går till idag, att hjälpa dem som inte har råd och tyvärr är det så att i många förorter (inte lika ofta i villaområden vad jag vet om, men kan ha fel bara att rätta mig då, hehe) att det finns ett hundratals personer som lever på bidrag ifrån staten men i själva verket har ett barn i Sverige under tiden som de själva ligger och solar nere i deras hemland. Vilket är helt sjukt. Tänk att ni betalar en viss summa för att någons föräldrar eller någon person ska kunna ligga och gotta sig i deras hus med ERA pengar. Helt sinnessjukt. T.ex. kolla rosengård av en slump hittade Skatteverket en 2a med ca 50 personer som var skrivna på den. (Även här kan jag slå fel på antal personer bara att rätta mig om fallet är så).

Våra skattepengar går verkligen till nyttiga saker känner jag

Tror även det var Patrik som nämnde något om att man bör sänka arbetsgivaravgifterna just för att man ska kunna anställa mer folk. Detta hade löst en hel del problem. Istället så ska företagare sitta och betala sjukt mycket för att kunna ha anställda. Jag trodde poängen med företag skulle vara att man skulle kunna tjäna pengar plus att man hade dragit ner på arbetslösheten i Sverige

Senast redigerad av Bricksquad den 2011-11-06 klockan 02:37
Bricksquad är inte uppkopplad