Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Men om det gäller en hela branscher. Restaurangmomsen, ROT-avdrag, RUT-avdrag.
|
Nu är jag nog inte riktigt med på vad du menade?
Citat:
Ursprungligen postat av Crystal
Tjena Grabbar ( förmodar ni inte går i kjol  )
Tycker ni båda har bra argument , så man fint brukar säga
medelvägen är alltid bäst , men problemet är den som skall styra upp medelvägen.
Som sagt livet är inte rättvist flickor ....
Ha en go kväll....
|
Det är väl ändå medelvägen jag argumenterat för hela tiden? Vem som skall styra upp den? Det gör svenska folket via riksdagen precis som alltid. Det har fungerat alldeles utmärkt fram till idag och kommer att fungera bra även framöver. Alla beslut blir naturligtvis inte rätt men säg den verksamhet som är helt felfri.
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Nu tog du verkligen upp dom rikaste som har så mycket pengar så dom kan värma sina hus genom elda pengar bara på sin ränta.
Dom har ju nått en sådan gräns där skatten i grunden inte spelar någon roll längre.
Men tror om dom hade haft betydligt högre skatt från början innan dom blev så rika hade saken varit annorlunda. Men nu pratar du om personer från USA så lite långt ifrån Sverige regler med.
Hade jag haft en miljard eller mer på mitt konto redan så hade jag nog med även faktiskt skitit att ens orka bry mig om skatt.
Men att bli av med över 1 miljon för kunna få ha kvar 1 miljon hade jag aldrig tillåtit.
|
Fast jag har aldrig påstått att vi ska ha högre skatter i Sverige

Det finns vissa punktskatter jag tycker borde förändras och även jag kan tycka att de mer välbeställda belastas lite väl hårt i vissa fall men överlag tycker jag vi har en relativt sund nivå här - resultatet av en sund demokratisk process där man kompromissat sig fram till en lösning som är acceptabel för (nästan) alla. Därav att jag istället tog upp ett internationellt exempel med personer vars åsikter kanske till och med du anser vara värda något. De ser snarare oss i Sverige som ett föredöme för andra på det här området.
Huruvida de personer som nämndes haft andra åsikter tidigare är ingen poäng med att spekulera i på det viset du gör då vi inte kan veta något om detta. Förmodligen var de fullt upptagna med annat förr så att de inte ens funderade över att engagera sig i frågan.