Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-03, 21:15 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Jag är inte någon politiker så kan säga att jag tycker många är korkade, och det är alltid någon annans fel och är alltid någon annan som ska lösa andras problem.
På det viset löser du inte ett enda problem. Det enda du åstadkommer på det viset är att andra tycker du är precis lika korkad själv.

Citat:
Och lika villkor i hela världen, ja lika troligt att det hade fungerat som att gud finns.
Det finns ingen som helst anledning till att inte verka i den riktningen. Företag ska inte ha fördelar beroende på vilket land de kommer från.

Citat:
Folk har alltid ett mål att utvecklas, tjänar man inget på mer jobb eller sina insatts så skulle folk inte gjort det.

Men är fel att straffas med stora mängder med skatt för det, och finns extremt många som har extremt mycket mer pengar än mig.

Och inget jag bryr mig om, eller ens får för mig tanken att dom ska betala mer skatt så jag kan få det bättre.
Självklart ska det löna sig att jobba och lika självklart ska det inte finnas någon gräns för hur mycket pengar man får tjäna. Ingen har påstått något annat. Det handlar inte nödvändigtvis om att du eller jag ska få det bättre utan att vi ska ha ett välfungerande samhälle. Följer man dina råd får man inget annat än kaos och misär vilket knappast är en miljö ditt företag skulle fungera särskilt bra i.