Citat:
Ursprungligen postat av Kekke
Jag menade dock aldrig att de som tjänar mer inte bör betala mer skatt..
|
Jag såg det i efterhand, förlåt!
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro
"går till bra ting", har du fakta på det? En stor del försvinner i meningslös administration kan jag säga efter att ha konsultat åt diverse myndigheter.
|
Skatteintäkterna går väl till att täcka områden som staten ansvarar för, inte sant?
Det brukar vara så här, det är mycket snack på olika diskussionsforum om ämnen som rör politik men när folket ska gå till valstugorna så blir resultatet något helt annat än vad majoriteten talar om.
Till exempel. Det sticker i ögonen på väldigt många människor att våra politiker är överbetalda men vi gör ingenting. Vi sitter bara på olika diskussionsforum och gnäller.
Men som en god vän sa till mig. Svenskarna har alltid varit så, vi kommer aldrig att bli som några andra länder där vi går ut på gator och torg för att visa vårt missnöje. Vi sitter istället snällt hemma i våra stugor och diskuterar på olika forum om hur dåligt det är och sedan går vi motsatt riktning när vi ska rösta i val.
Om vi inte satt hemma i stugorna och gnällde anonymt bakom skärmarna för att istället klä på sig och visa lite jävlar anamma på gator och torg så kan vi styra politikerna till slut. Men tyvärr accepterar vi hur våra politiker delar ut våra skatter.