Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-03, 14:21 #6
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jag har bara 5 gratiskoder per app. Och jag kanske har gratiskoder till 5 - 15 appar / vecka. Som hnn säger så är det först till kvarn som gäller.

Att lagra koderna i en tabell har jag funderat på. Grejen som är bra med att dela ut via FB är flera. Dels är det enkelt för mig. De som har fått en kod skriver en kommentar och säger vilken kod som är tagen. Då vet de som inte fått en kod att koderna verkligen fungerar och att det hela inte är något skojjeri. Lägger man i databas med en knapp "ge mig kod" så blir det så anonymt. Jag gillar den sociala delen. Att man just kan se vem som tagit koden...

Dessutom måste jag ju fortfarande på något sätt informera om att NU finns det koder. Och det är just det momentet som är svårast eftersom det är först till kvarn som gäller. Jag delar ut lite random så att alla skall få möjlighet att snappa upp gratiskoderna. Även detta fungerar bra på Facebook..

Idag har jag valt en modell där jag endast delar ut gratiskoder på fredagar. Jag kallar det för #appfredag. Mitt enda problem är egentligen att det blir lite spam-varning på mina inlägg eftersom det just på fredagar kan komma mellan 5 - 15 inlägg (en för varje app).
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat