Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-02, 22:09 #21
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
På allt annat än skatt så har man rabatt vid större volym, vilket även bör vara på skatt.
LOL! Kort svar: Du har fel. Vänligen backa upp med argument om du vill diskutera

Citat:
Japp finns en orsak varför jag tycker största delen av befolkningen faktiskt är korkade och ologiska. För när det gäller människor blir aldrig 1 + 1 samma resultat som 3 - 1.
Det finns rätt allvarliga diagnoser för folk som delar din syn på sina medmänniskor. Helt ärligt alltså. Jag hade kollat upp det om jag var du.

Citat:
Fast av den orsaken varför jag aldrig skulle bli politiker eller diplomat.
Ja precis, det är DÄRFÖR du aldrig skulle kunna bli det

Citat:
Det är ingen rättighet att ha rätt till en villa, bor man i ett u-land så får man leva efter den standarden med.
Du har aldrig tänkt på att att vi kanske borde eftersträva lika villkor för ALLA? Eller du kanske är nöjd som det är?

Citat:
En gång i tiden så var även vi rätt outvecklade, dom får väl själva utvecklas själva på egen hand. Nu är vi inte lika korkade längre, en gång ägde ju Svenska kyrkan allt folk och var totalt hjärntvättade. Nu är dom nordiska länderna lika illa längre.
Nu är du ute på jävligt tunn is ska jag tala om för dig. Försök inte komma här som en äcklig fascist och skriva om historia. För det har du väl ändå fått läsa i våra undermåliga svenska skolor? Om inte, så kan jag tala om för dig att vi "som inte är så korkade längre" (yeah right ), har utvecklats snabbare i stor del PÅ BEKOSTNAD av dessa "korkade" fattiga länder.

Finns det något mer tragiskt än att läsa svammel från en ultra-kapitalist/fascist som kallar andra "hjärntvättade" samtidigt som han blundar för ALLT som händer runt omkring i världen. Eller du kanske kan argumentera för dina uttlanden ryckta ur luften?

Citat:
Och tycker inte det är rätt att låta folk bosätta sig valfritt land.

Att gå från ett lerhydda till ett land som Sverige är extremt stor uppgraderingen, lika vettig som att jag skulle kräva få bo i ett slott och få 10 miljarder.
Nej, du har gjort det väldigt klart att undermänniskorna är mindre värda och inte har samma rättigheter som dig Patrik.

För övrigt tror jag inte alls att du har koll på procent och relativitet som du påstod tidigare. Då hade du nämligen förstått att människor har grundläggande RÄTTIGHETER enligt lag. Exempelvis tak över huvudet, vatten, mat, säkerhet etc.

Jag förstår att ditt drömscenario är att bo i slott som miljardär, men du är välkommen ner på jorden till oss andra om du känner för det.

Citat:
Och är som att spotta på dom som bor i Sverige som jobbar halva sitt liv kanske för få råd med en egen villa sedan får vissa folk komma hit och få gratis boende.
Jag kan komma på en person jag gärna hade spottat på

Edit: sorry för övertändning. Menade inte det sista givetvis men låter det stå kvar

Senast redigerad av Advocacy den 2011-11-02 klockan 22:33
Advocacy är inte uppkopplad