Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-02, 21:52 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Nej, enligt Patrik behöver man inte alls tänka på de som är sjuka, har det sämre ställt eller annat misslyckat folk. Han tror nämligen att det finns en relation mellan storlek på lön och arbetsinsats (medan det snarare är tvärt om). För vi vet ju alla att det krävs mer jobb, ansvar och svett att sitta och pilla på servrar än att vara sjuksköterska, lärare, polis, personlig assistent, soc-tant etc (för Patrik tjänar mer än alla dem).

Ärligt talat undrar jag om han spelar djävulens advokat eller om han verkligen ÄR oförmögen att lista ut hur det hade sett ut om de styrande höll med honom. De fattiga har sig själva att skylla. Patrik tillhör nämligen den så kallade 1-procenten, medan jag tillhör 99. Occupy Växjö någon?
Vi har aldrig pratat om folk som är sjuka i grunden, bara att man får anpassa sig efter den inkomsten man har. Man kan inte förvänta sig att kunna göra samma saker med 10k som med 100k eller med 100k som med 1 miljon.

Om man ser till dom grupper som du räknar upp så är det ju deras eget val, hade dom velat tjäna bättre med pengar hade dom ju valt något annat yrke.

Men samma sak där, deras eget beslut och val.

Jag personligen skiter i vad andra har för inkomster, men mina egna pengar vill jag ha kvar.

Är man sjuk så har man självklart svårt att påverka vissa saker, men är man frisk så kan man alltid ta egna beslut. Man har ju alltid gjort ett val vad man vill utbilda sig som, vad man vill och kan tänka jobba som.

Det jag alltid blir så arg på är att folk alltid gnäller på dom som har bättre ställt och hur dom placerar sina pengar.

Kolla bara på rubrikerna om IKEA och Kamprad, dom som faktiskt blev förvånad över hans skatteplanering måste levt i en helt annan värld.

Folk blev förbannade över hans skatteplanering medan ingen ens tänker på hur många anställda och arbetstillfällen IKEA faktiskt skapar och vilken offentlig stor mängd skatt dom betalat i arbetsgivaravgifter.

Senast redigerad av patrikweb den 2011-11-02 klockan 21:55
patrikweb är inte uppkopplad