Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
kjette - inga gränser alls? Är det inte lite att riska bolaget? I praktiken kan det ju bli konkurs om någon köper för mycket? Vi har ju gjort lite missar genom tiderna så en rekommendation är att sätta gränser (för totalen). Några miljoner .nu domäner för 5 spänn skulle sätta det mest sunda bolaget på spel.
Från era vänner på City! ;-)
|
Johans kommentar ovan kan ses med glimten i ögat, men jag håller med 100% med om att det kan finnas en god tanke med att sätta någon typ av gräns. sen om den ligger på 1, 10, 100 , 1000, 10 000, 100 000, eller en miljon - låter jag vara osagt och helt upp till registraren.
Det är inte bara City, som "surt" fått vara efterkloka, utan jag vill minnas att det även drabbade en av våra danska registrarvänner tidigare.
Det är dessutom ett helt annat ekonomiskt läge nu med "New gTLD"-hysterin, som har satt många starka ekonomiska krafter i rörelse och "många" har öppnat lädret för att ta sin del av det kommande klondyke..och då pratar vi inte bara om riskkapital för att bara söka egna gTLDer, utan snarare så hägrar de lukrativa marknaderna runt TLDerna.
my 50 cents..