Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-01, 12:07 #10
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
Det rör sig om en onlinetjänst som är gratis att testa men där medlemskap kostar, och Facebook är inte direkt något som genererar särskilt mycket sales. (Det är i princip enda sättet att mäta aktiviteten på.)

Vi ser också arbetet med sociala medier mer som ett sätt att synas, få in kunder på omvägar och stärka vårt varumärke. Andelen sales som kommer via FB är väldigt liten. Rent personligen tror jag också att det är svårt och väldigt tidskrävande att komma upp i större försäljningsvolymer på Facebook, då det känns som om de flesta vill få något gratis, en liten del nappar kanske på något extraerbjudande då och då, men rent generellt har jag svårt att se att FB kommer vara någon större inkomstkälla.

Dock lönar det sig sett till tiden som vi lägger ner på FB. Nu har jag svårt att säga exakta siffror, men säg att jag i snitt spenderar en timme i veckan på FB, d.v.s. fyra timmar arbetstid per månad, och vi får in mer än nog kunder via FB för att vi ska på plus på det, även om det i sammanhanget är ganska små summor det rör sig om.
ADRTCK är inte uppkopplad