Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-01, 11:48 #4
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Wow!.. För 30 minuter sedan var jag blåst på 16.000 SEK. Jag kan inte fatta hur jag har tyckt att det som hände mellan mig och en annan kille här på WN var något att lägga ner energi på, om du läser det här så ber jag om ursäkt. Det är ju ingenting jämfört med det här.

När man gör affärer internationellt så är det verkligen en enorm risk man tar. Denna person var ifrån Rumänien och när jag hade betalat pengarna så hade han tydligen inte för avsikt att ge mig hemsidan jag köpt längre. Vad kunde jag göra? Jo jag anmälde det direkt till Paypal och de fryste hans konto, men han visste även att Paypal inte täckte virtuella varor så det var antagligen ett planerat bedrägeri. Han hade verkligen kontroll över situationen och jag stod där hjälplös.

Ringde banken och Paypal och Nordea bad mig göra en polisanmälan, och Paypal sa bara att jag skulle vänta 7 dagar och sedan begära en "claim". Då skulle Paypal utreda situationen men då skulle han antagligen ha vunnit då de som sagt inte täcker virtuella varor.

Hur som helst, nu han gjort en återbetalning via Paypal och det känns lugnt. Men det här var första gången jag köpte en hemsida.. bra minnen.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat