|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Du bör göra en enkel affärsplan. Vilken är din målgrupp? Hur når du den? Finns det en efterfrågan på dina tjänster? Hur stor är efterfrågan och vad är ett rimligt pris på din tjänst?
Skapa en portfolio där du samlar tidigare arbeten som du gjort och som du kan visa upp för potentiella uppdragsgivare. Sen kan du börja svara på platsannonserna som finns här på WN och liknande forum. Det brukar vara många sökanden på varje platsannons, så räkna inte med att bli erbjuden jobb direkt. När du inte får ett jobb, så ska du passa på att fråga varför. Det kan vara småsaker som du behöver ändra på i din ansökan för att få jobbet och därför är det viktigt att fråga. Bara om du frågar så kan du bli bättre till nästa gång.
Syns man inte, så finns man inte. Du måste alltså marknadsföra dig om du vill sälja någonting. Det kan vara en sådan simpel sak som att du i din signatur på forumet skriver vad du har att erbjuda. Jag stör mig på signaturspammet här på WN, men samtidigt så får jag erkänna att jag vid flera tillfällen har anlitat personer här efter att ha läst deras signatur.
|