Citat:
Rubygems har över 28k paket, Pear hade 500 sist jag kollade. Jag har själv skrivit ~ 25 paket som laddas ner runt 11k gånger. Hur många har du släppt?
|
haha vilken sliring

Ursäkta för att jag inte är lika produktiv och givmild som du.... Pear + pecl tror jag handlar om ett par tusen paket, men inget att jämföra med 28k.
Jag vill inte ge mig på att argumentera mot RoR. Allt jag hört om RoR tilltalar mig, trevlig syntax, uppstyrd pakethantering med ett brett utbud, mvc etc... Att unit-tester är en norm inom communityt, som någon nämnde här, låter helt fantastikt. Hade jag haft tiden över så hade jag ögonblickligen gett mig på det. All min extra tid går just nu åt nodjs, den som inte hört om det tidigare borde ta sig en titt (verkar vara smått fantastiskt).
Citat:
Aaa, vad jag älskar de här argumentet.
|
Det jag skrev var med betoning på _tror_. Min poäng är väl egentligen att jag tror att det ska gå ganska långt innan man känner sig begränsad av PHP. Jag tycker att saknaden av stöd för multitrådning är en av nackdelarna och där har ju ruby lösningen direkt verkar det som. Sen finns det, enligt min mening, nackdelar som båda teknologier delar, löst typat, saknar visa OOP-features.