Visa ett inlägg
Oläst 2011-10-18, 19:53 #1
Pauls avatar
Paul Paul är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2009
Paul Paul är inte uppkopplad
Nykomling
Pauls avatar

Reg.datum: Dec 2009
Standard Letar svenskt webbhotell

Hallå,

Jag har en kund med ett flertal siter som jag letar ett nytt (Svenskt) webbhotell åt.
Undrar om alla experter här kunde hänvisa mig till vilka mina bästa val är med tanke på vad jag är ute efter.
Det kan tilläggas att de mest besökta sajterna har runt hundratalet besökare per dag.

Extern databas access
I vissa fall vill jag kunna dela information mellan sajterna så om de kunde använda samma databas vore mycket bra. Vi slutade använda one.com just på grund utav detta.

Linux server med PHP stöd och phpmyadmin
Lite löjligt att behöva nämna det men hotellet måste ha phpmyadmin (råkade ut för ett hotell en gång som inte hade det)

6 IP
Det rör sig om ett åttatal siter varav åtminstone sex behöver olika IP då de korslänkar till varandra och som jag förstått det är det inte bra för SEO om de har samma IP. Sedan finns det ett gäng "extra" domäner (felstavningar etc.) som kan skicka vidare besökare till rätt domän.

Support
Support är viktigt, helst vill jag ha möjlighet till dygnet runt support valfritt telefon eller onlinechatt, men jag inser att det är svårt att få från svenska webbhotell. Men att behöva vänta till måndag morgon om man har ett problem på fredag kväll är inte så lyckat...

Minimalt server krångel
Jag är ingen serverexpert så installering av ImageMagick (bara ett exempel på vad jag behövde sist) eller andra serverrelaterade problem/uppdateringar måste redan vara inbakade eller kunna fixas snabbt utan krångel. Mycket bra om t.ex C-Panel är installerat.

Pris
Visst kan man få allt om man är villig att betala för det men min kund är också prismedveten, så det är något att tänka på också.

Tack för alla konstruktiva kommentarer.

Senast redigerad av Paul den 2011-10-18 klockan 20:19
Paul är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat