Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
Tycker det låter som en ganska omfattande jobb. Fundera på hur många timmar du tror att det kommer att ta. Lägg till hälften till för missuppfattningar och justeringar och ta sedan en rimlig timkostnad. Som student får du väl ha en inkomst upp till 18.000:. utan att behöva betala skatt... hamnar detta på mer än det. Vilket det borde göra så skall du ta med i beräkningen att du skall betala skatt också. Finns fina tjänster för detta så behöver du inte registrera dig för f-skatt själv.
Dock är mitt råd att du skriver ner attans utförligt vad det är du skall göra som du uppfattar det, får tillbaka skriftligen och godkänt innan du gör något. Gärna att du får 50% betalt när uppdraget startar. Var försiktig, jag hade haft både en och två invändningar för att ta ett sådant här jobb. Känns inte som om det är riktigt seriöst.
Tidsaspekten är också något du kan ta i beaktande, är du student och vill sitta och pyssla med detta på kvällar och helger och det får ta ett halvår så kanske du kan vara lite generösare i prissättningen än om kunden vill ha fram denna på en månad.
Vad jag hade tagit. Mellan tummen och pekfingret 25k kanske utan att ha satt mig in alltför detaljerat.
|