Visa ett inlägg
Oläst 2011-10-08, 11:08 #15
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ni som blockerar IP:n rakt av, räknar ni med att dessa ska vara svartlistade för all framtid? Det är ju ett enormt slöseri med IP-adresser.
Det där ett problem, lösningen är väl att hämta hem stopforum databas varje mån åtminstoende, updatera databasen. Fundera på att man kanske bara skall behålla IPn från kända spam stater konstant typ .RU ,man skulle kunna lägga upp ett cronjob som wgetade hem db:n varje dag också..

Det bero också på vad man har på sin hemsida , min hemsida vänder sej till Svenskar, därav är det ganska lätt att blockera .ru, .ua osv..

Stänger jag av spam filtret, då har jag ca 200 fulkonto reggade på några timmar. Nu har jag 2 st fulkonto på några dagar.

Det jobbigaste är inte att fulkonto reggas, utan när det sätter ingång och bajsa ner forumet med sin skit, då kan man få sitta 1 h om dagen och bara rensa spam, för botnar bumpar upp gamla trådar. Så för mig är det här bästa sättet att freda min hemsida emot slöddret.

Kan bara vara tacksam emot att det bruka skita ner forumet på Engelska, Ryska eller Spanska.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat