Visa ett inlägg
Oläst 2011-10-07, 16:56 #3
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, men man vill knappast ta emot oönskade samtal fördenskull (vilket all telefonförsäljning är för de flesta). Det tar tid och kostar pengar. Det bör endast vara tillåtet för telefonförsäljare att ringa till personer som satt upp sig på en lista. Det skulle göra att man blir av med en rad oseriösa aktörer och branschen skulle bantas till en mer rimlig nivå.
Jag gjorde en ganska kul sak för 10 år sedan, sen slapp jag försäljare på 3 år efter det, misstänker jag var omtalad i någon internvarning.
Det var på den tiden jag hade svårt att finna uppdrag och hade mycket tid över när säljaren ringde och ville sälja på mig sin produkt.
Jag bad honom boka in ett möte med mig där vi kunde konsultera runt hans produkt och erbjudande. Jag till och med bad honom skicka en bokningsbekräftelse till mig med en timems avsatt tid för konsultationen. Stackarn måste ha varit överlycklig om att tro han var nära ett avslut. Han kom på mötet och han fick babbla i en timme om sitt.

Därefter tackade jag nej till fortsatt diskussion och skickade en timmes debitering för bokat konsultmöte. Dagen efter ringde VDn för företaget och ifrågasatte min faktura, varpå jag faxade över bokningsbekräftelsen som en timmes bokning.

Jag fick betalt för fakturan.

Så hanterar jag försäljare...
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat