Visa ett inlägg
Oläst 2011-10-07, 16:07 #13
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Mig veterligen så är det ägarens ansvar att verifiera att domäner blir förnyade, har för mig att det inte var så länge sedan detta var uppe angående Loopia som hade missat någon domän och hänvisade till sitt avtal.
Det här blir extra jobbigt för innehavaren i de fall registraren väntar till sista dagen med att förlänga istället för att förlänga så fort innehavaren har betalat för det. Annars är det smidigt när man kan betala för förlängning och sedan kolla på t.ex. iis.se direkt efter att den har blivit förlängd.

Jag vet inte om det fortfarande är så, men tidigare har det vid flera tillfällen hänt att jag betalat förlängningsfakturor hos Loopia med kort inom någon dag efter att jag fått fakturan, men ändå har Loopia alltid väntat med förlängningen till förfallodagen (och någon gång kanske till och med lite efter förfallodagen), vilket kan vara upp mot två månader senare. (Med "förfallodagen" menar jag domänens expire date, och inte fakturans förfallodag.) Det är en stor anledning till att jag flyttat många domäner från Loopia. Jag tror faktiskt att jag aldrig har varit med om att Loopia har förlängt en domän före sista dagen.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat