Visa ett inlägg
Oläst 2011-10-07, 14:28 #4
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Halloj, tack för er input! Jag kör faktiskt en kontrollpanel, Openpanel. Även om jag hittills har varit helnöjd med panelen finns det i dagsläget inte stöd för fastcgi, och även om det finns på deras todo-lista kommer det säkert ta över ett år att få in det. Om de ens kommer att försöka överhuvudtaget för tyvärr känns projektet lite halvt om halvt inaktivt.

Har endast hört talas om fastcgi innan och vet inte riktigt vad det innebär i praktiken för fördelar, och då jag endast kommer köra mina egna sajter skulle jag gärna vilja veta de största konsekvenserna att inte ha det implementerat.

Tackar för tipset om ispcp, känns som jag borde ge det en chansning. Har tidigare testat virtualmin men det upplevde jag vara väldigt rörigt, och drog ju över 700 mb i ram utan någon belastning.

Har du använt den panelen hnn? Kollar runt lite och det känns inte heller som ett väldigt aktivt projekt, men allt viktigt kanske redan finns implementerat och innehåller inga allvarliga brister som de inte fixat?

I vilket fall som helst lyckades jag confa pure-ftpd så att mappar användare nu skapar blir 775 automagiskt, och när www-data är med i användarens grupp verkar allt fungera som det ska. Hade ju varit riktigt fräsigt att koppla ftp'n till en databas men det blir nog ett projekt i sig. Skrev i mitt förra inlägg att jag inte ville ta med säkerhetsaspekter i denna diskussionen men jag får nog backa med det nu, så all input uppskattas.

// Olof

Senast redigerad av oloflolof den 2011-10-07 klockan 14:31
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat