Visa ett inlägg
Oläst 2011-10-07, 14:27 #12
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av EvaF Visa inlägg
Jag tycker det är en intressant frågeställning. Men vi måste förutsätta att kunden har ett just avtal med Registraren som ger honom trygghet i att han kan lita på att Registraren förnyar. Sådana avtal kan vara utformade på lite olika sätt och se olika ut för olika kunder, men grundtanken är att man betalar mera och då säkerställer att Registraren alltid förnyar och sen då eventuellt driver in pengarna i efterhand.

Om Registraren då inte förnyar domänen så bryter han ju det avtal som är skrivet och avtalsbrott kan man ju alltid beivra.

Det som då är intressant är ju om registraren då skall ersätta beloppet för själva domänens registreringsvärde(vilket inte har någon betydelse för de allra flesta), eller domänens värde för ägaren? Och hur avgör man då detta, ponera att du har en blogg på en domän med 100 000tals besökare varje månad, men väljer att inte ta in pengar via den. Gentemot en domän som står parkerad och tjänar lite småpengar, gentemot en domän likt komplett.se, hur skal värdet på dessa värderas i ersättning?

Mig veterligen så är det ägarens ansvar att verifiera att domäner blir förnyade, har för mig att det inte var så länge sedan detta var uppe angående Loopia som hade missat någon domän och hänvisade till sitt avtal.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat