 |
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
|
Som Andreas är inne på så tycker jag att du ska försöka mäta mer. Det är ofta det som avgör hur lyckad en kampanj blir.
Rent tekniskt i det här fallet om det är så att du kör via egna landningssidor och sedan vidare till annonsören via ett affiliatenätverk så jobba med EPI. Sätt en unik måladress för varje sökord i Adwords där varje ord får t ex minsite.se/landsida.php?epi=001
När trafiken landar på din sida läser du GET-variabeln "epi" och slänger på värdet som en EPI-parameter på affiliatelänken. När det sedan konverterar får du EPI-siffror i affiliatenätverkets statistik som du kan koppla med dina sökord/fraser i Adwords.
En relativt enkel och inte så tidskrävande process men som hjälper enormt för att veta vart man ska lägga, och INTE lägga, stålarna.
|