Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-28, 12:53 #6
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av durken Visa inlägg
Hej!

Jag är sugen på en domän som gått ut och nu verkar sitta i karantän till i November. Hur bär jag mig bäst åt för att införskaffa denna? Det har inte funnits en sida på domänen förrut. Dess motsvarande .nu och .se är lediga så jag antar att det inte är ett alltför populärt ord.

Hur skall jag gå tillväga? Jag kan ju använda en snapback-tjänst antar jag, men väcker jag inte isåfall den björn som sover? Kanske andra inte är medvetna om att den går ut, eller har snapback tjänster koll på _alla_ domäner som går ut? Bäst att bara vänta ut tiden och sitta uppe den dagen den går ut?
De registrarer som erbjuder snapback har koll på alla domäner som går ut och när. Om det finns någon annan som är intresserad av samma domän kommer du inte ha en chans genom att försöka registrera den manuellt utan du behöver ta hjälp av en registrar som erbjuder snapback. Och inte heller de kommer kunna ge dig en 100%-ig garanti.

Genom att lägga en beställning direkt hos en Registrar så väcker du inte heller någon björn som sover. Om du nyttjar en auktionstjänst så kan det där se annorlunda ut.
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat