Personligen tro jag att folk är ganska trevliga, men man är ganska trött på telefonnassare. Särskilt när de förekommer en massa fula knep inom branschen , där man mer eller mindre bli lurad. Har själv varit om telefon nassare som ringer sent på kvällarna och har hittat ens telefonnummer på blocket, mer eller mindre ringer ofredar en.
Förut var jag otrevlig emot dem, men numera säger jag bara nej tack, sedan spärrar jag telefonnumret. För det som retar mig, det är inte första samtalet, utan att man kan inte ta ett NEJ utan fortsätter ringa.
Problemet är NIX , att varför skall man göra en aktiv handling för slippa bli ofredad? NIX bör göras om till ett YES, dvs man göra en aktiv handling för att ta emot telefonförsäljar samtal.
Sedan har man gjort NIX lite extra krångligt och byråkratisk, för att så få som möjligt skall gå med.
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Har inte läst hela tråden nu men jag jobbade faktiskt som telefonförsäljare i somras. När det var 25 C och strålande sol så satt jag inne och försökte sälja. Det gick bra ibland och mindre bra lite för ofta.
Fick många otacksamma "kunder" (har aldrig förstått varför man ska kalla alla kunder när dem egentligen inte är kunder hela högen). Vissa kläckte ur sig ganska fula ord och ja, smällar får man ta, i vilken bransch man än är. Så moralkärringar behöver ju inte kommentera den saken.
Det var ytterst få som var trevliga även om dem inte köpte just det jag försökte sälja. Så jag hoppas att ni bemöter dem på ett fint sätt, ni behöver inte alls vara elaka. Istället har jag fått mycket motivation till att sälja på nästa samtal när jag hört: "Hej, ja..bla bla bla. Tack för informationen men jag är faktiskt inte intresserad. Jag vet dock att du bara gör ditt jobb, men du kanske kan sälja på nästa samtal? Ha det så bra hej."
Så precis som robaino skrev så sljer ju nästan alla företagare, genom olika metoder. Dessa är ju kanske inte heller respekterade av alla andra.
|