Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-25, 09:57 #9
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Det var roligare på den tiden, då det vara en sport att regga domäner. Först rigga bolag hos PRV och sedan eventuella få genom domänen hos .SE

Personligen har jag aldrig hållit på med det här i någon större skala, utan mest plockat domäner för jag ville ha dem och använda dem för olika projekt. Sedan har det blivit liggande i portföljen.

Den domän jag har fått mest betalt för var ****store.com , på tiden $ kursen stog i 11:- och sedan fick även en slant för ssh.se :-) ( En domän som jag ångra att jag sålde )

Vet några bekanta var tidigt ute med e handel och men gav upp , och släppte domänen clockstore.com.

Vet bekanta som plockade ett domännamn som är en benämning på en fordonstyp, det har bara låtit namnet ligga, om det hade byggt nätsamhälle på namnet och stoppat in lite innehåll, så google hade gilla namnet, så hade de haft en väldigt bra passiv inkomst.

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Alla är vi barn i början. Men nyregistreringar var spännande för 20 år sedan. Det är alltså inte så att du missade tåget med en dag eller två, utan du är två decennier för sent ute.

Det går att hitta ok domäner. Men det går inte att hitta domäner som är så bra att det kan finnas ett allmänintresse för dem här på forumet. Du behöver alltså inte uppdatera oss andra då du har registrerat nya domäner. Vill du istället sälja domäner så gör det i för ändamålet avsett forum.

Senast redigerad av klein den 2011-09-25 klockan 10:09
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat