Hej,
Jag åsyftade båda, men främst texten. Grodan i sig kan bli riktigt bra om du pular lite till.
Logotyp = design = konstform och därför är givetvis alla omdömen personliga utifrån betraktarens smak. Men det finns riktlinjer och knep som brukar förbättra en logotyps utseende för en majoritet av betraktarna.
Jag personligen skulle fila lite på att göra grodan gladare och lägga texten ovan eller under grodan. Typsnittet tycker jag är ganska snyggt, men jag undrar om det passar en logga så väldans?! Jag skulle därför ägna ett par timmar på att hitta ett typsnitt som funkar utan skuggning. Det bör vara stilrent, lättläst men samtidigt fungera som lite ögongodis.
Här är några som kanske kan ge inspiration:
http://www.webdesignerdepot.com/2010...mart-concepts/
Nuvarande loggan känns inte riktigt "godis" om du frågar mig. Därmed innebär det inte att du bör använda så mycket grälla färger, det kommer ju bilderna på godiset i sig att förmedla. Den röda tungan på grodan utgör en utmärkt kontrast till den i övrigt nedtonade färgskalan. Kanske kan denna förmedla ännu mer "godis" på något sätt.
Jag skulle kunna tänka mig att det blir snyggt om loggan placeras i vänsterkant och enbart täcker en tredjedel (eller max hälften) av headern, men även där är det ett uttryck för personligt tycke och smak.
Jag tror sajten har stor potential att bli riktigt bra, för grundlayouten är riktigt snygg och den är nog så viktig.