Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-18, 13:48 #6
Luser Luser är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
Luser Luser är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av frecka Visa inlägg
Vet du vad Google+ är? Eller Facebook?

Kan bli väldigt svårt att konkurrera sådana jättar.

Du har en viktig poäng och som du säger så är en community ingen lätt uppgift. Det kommer nog krävas smart planering, intressant marknadsföring och att vi skapar en sida som folk trivs på och finner intressant. Det finns så klart massvis med faktorer för att folk ska gilla sidan och det är viktigt att vi hittar dessa men viktigast av allt är nog att vi räknar med motgångar och försöker ta reda på vad nästa steg är och att vi försöker ta det.

Jag har vissa idéer på hur vi kan få folk intresserade och vilja vara med på sidan men idéerna är obeprövade och även om en idé kan verka bra på pappret så är den ju inte alltid det, precis som kod ibland kan behöva omarbetas pga nya krav/idéer. Därför söker jag just folk som inte förväntar sig direkt succe och som räknar med vissa motgångar men som ändå kämpar på eftersom stora och svåra problem knappast avskräcker min partners brinnande intresse för att lösa dem på ett elegant sätt.

Sen är det är ju inte så att facebook/twitter/G+ etc är de enda community sidor som lever och jag tror inte heller att det inte finns plats för fler aktörer.

Kritik som din är så klart befogad och jag välkomnar liknande tankegångar/funderingar i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vet du vad Lunarstorm är? Även jättar faller. Man kan inte ge upp innan man börjar bara för att marknaden domineras av en eller ett par aktörer. Är man två personer så är 1% ett bra resultat och ingenting är omöjligt. Dessutom har man förhoppningsvis skaffat sig en hel del värdefull erfarenhet även om projektet till slut läggs ner. Att bygga ett bra community tar dock lång tid, särskilt om det görs på fritiden.
Absolut är detta en bra erfarenhet om inte annat och förhoppningsvis en bättre merit och mer stimulerande än att knacka ihop 20 wordpress teman.
Luser är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat