Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-16, 21:12 #4
zajmons avatar
zajmon zajmon är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 3
zajmon zajmon är inte uppkopplad
Nykomling
zajmons avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 3
1. Kommunicera personligt på sajten. Detta gör du med bilder på anställda, text om hur ni startade, kanske personalens favoriter etc. Bygg förtroende! det ökar konverteringen.

2. Erbjud fri frakt om du har möjlighet till det för att ge kunderna en extra anledning att handla från dig. Jag brukar rekommendera alla våra kunder detta med bra resultat. Många e-handlare ser fri frakt som en förlustaffär utan att ta hänsyn till att antalet köp oftast ökar markant.

3. Arbeta veckovis med e-postmarknadsföring. Skaffa dig ett bra e-postverktyg så att du kan mäta öppningsfrekvensen och eventuellt segmentera utskicken. Var inte rädd för att experimentera när det gäller tid, dag, erbjudande, design och copy. På detta sätt lär du känna dina kunder.

4. Kör support/service/rådgivning genom de sociala medierna (facebook, twitter). Kolla in hur Loopia och Haléns gör, de är grymma på social support .

5. Mät allting! Samla data! Du känner säkert till Google Analytics. Se till att lära dig att utnyttja det till fullo även om du marknadsför dig offline. E-handelsspårningen är också ett krav för alla e-handlare. I senare skede så kan du avancera och lära dig använda Google Website Optimizer vilket möjliggör A/B testing.

6. Om möjligt, skicka med gratisprover/erbjudanden när någon beställt. Ett personligt "Tack för att du beställde från oss"-ark har visat sig ge resultat. Kombinera med Bild på VD + signatur. Uppskattas alltid!

7. Se över din paketering. Är paketen snygga nog? Kan du sänka fraktkostnaden om du paketerar annorlunda?

6. Erbjud fler betalningsalternativ.

7. Se till att din webbutiks design är snygg, varumärkesbyggande och säljande. Läs på om konvertering och användbarhet.

Lycka till!
Hoppas det går bra för dig
zajmon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat