Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-11, 11:33 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
En större AdWords-kampanj tenderar att vara ett evighetsprojekt och ett växande garnnystan. Det blir enormt tidskrävande om inte annat. Själv blir jag helt snurrig av all statistik.

Jag skulle tro att många stora företag outsourcar SEM helt. Personligen så tror jag inte att det är särskilt lyckat. I alla fall inte om företaget som sköter AdWordskampanjen inte också har koll på produkterna och målgruppen. För att skapa och underhålla en "perfekt" kampanj så krävs det att man både är expert på branschen och SEM/AdWords. Alternativt att två personer med kompletterande kompetenser sköter ett konto gemensamt.

Att låta en glad "amatör" sköta kontot kommer inte bli helt bra. Att helt outsourca SEM till en "expert" kommer inte heller bli helt bra. Så det bästa av två världar bör vara att ha en SEM-ansvarig person integrerad i marknadsteamet.

En kampanj måste vara aktuell för att vara bra, så den blir aldrig "självgående". Hur frekventa uppdateringar som krävs beror på vilken bransch du befinner dig i. Jobbar du tex med hårdvara så krävs det dagliga uppdateringar och justeringar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat