Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-10, 23:11 #5
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Helt ärligt så brukar jag inte tänka särskilt mycket på att det vore skönt med en mobilanpassad version utav de hemsidor jag besöker med mobilen. Det flyter liksom på rätt bra ändå. Dock är det givetvis en viss fördel om man kan anpassa det på så sätt att det är enkelt att navigera i t.ex en blogg och detta uppskattas givetvis.

Men för att svara på din fråga så skulle jag helt enkelt lägga till en länk längst ner på hemsidan där det står typ "Mobilanpassad version" och där länka till dubbelgångare som har samma innehåll som huvudsidan, bara att bilder och andra onödiga grejer har tagits bort). Just detta är ju ganska enkelt att göra själv men det är också mest lämpat för dig om det är mestadels text det handlar om.

Är det en tjänst eller ett mer avancerat och funktionsrikt script som du vill få mobilanpassat så kanske det blir en svårare nöt att knäcka.

Och sist men inte minst kan jag bara instämma med att du absolut bör göra det lätt för dig och installera något utav alla plugins till Wordpress, Joomla etc. som anpassar din hemsida till det mobila formatet om du använder någon utav de plattformarna.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat