Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-09, 10:11 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Kim247 Visa inlägg
Du tänker på ALMI Företagspartner AB?

Jag har inga egna erfarenheter av dom, utan mer att jag hört av vänner som varit där och försökt få ett större startbidrag men blivit nekade. Kanske inte så konstigt att 9/10 blir nekade då ALMI är skattefinansierat och vill inte spela bort våra pengar. Min känsla är lite att ALMI är som banken, dom tar inga risker, inga som helst nästan.

Jag tror mer att ALMI är till för företag som sysslar med produktion, tillverkning och köp av fastigheter. Tror inte att dom investerar i människor som vill köpa webbplatser för att utveckla och få omsättningen att stiga och skapa fler jobbmöjligheter i kommunen.
ALMI kan gå in i alla brancher utom restaurangbrachen för där är det för stor andel svarta pengar och kriminalitet (så sa dem till mig vid ett besök i alla fall).

Det viktiga är att man har en bra affärsplan och riktiga kunder. Men de går inte in med sådd kapital (introduktionsfasen) utan i den senare etablerings-/expansionsfasen när företaget redan har bevisat att de kan hitta kunder och kan leverera.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-09-09 klockan 10:13
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat