Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-08, 23:23 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Har ingen koll på hur många det rör sig om.

Fördelen i att ha resurser som sysslar fokuserat med exempelvis AdWords är ju att det är så fördelaktigt att optimera och testa sig fram till bra lösningar. Finns otaliga saker att jobba med hela tiden för att tex höja QS och minska CPC. tex utformningar av annonser, tester av varierande typ, landningssidor, bouncerates osv osv. I och med att det är så mycket som går att optimera och testa, så är det antagligen alltid värt för större budgetar att både arbeta kontinuerligt och fokuserat med det.


Citat:
Ursprungligen postat av frankw Visa inlägg
Hej har ännu en fundering som jag säkert kan få svar på i detta forum.

Hur många av de större ehandelsbolagen med business på 4språk tror ni sitter med en egen SEM ansvarig i marknadsteamet?

har man som glad amatör väl startat upp alla konton och det rullar på ganska bra ( även om det kan bli bättre) är det värt att ta in en SEM expert som sitter och tar hand om alla kampanjer i ett tiotal länder.

Kan en expert göra så stor skillnad jämfört med en glad amatör i SEM när allt väl rullar på att det är värt att anställa en person / byrå? känns som om det bör vara rätt mycket självgående efter uppstarten ?
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat