Citat:
Ursprungligen postat av safehosted
För er som är intresserade av Mailcoms svar:
Vi ”säljer” inte adresser, utan tillhandahåller informationen vidare till våra kunder.
|
Och vad är skillnaden på ren svenska?
Citat:
På adressen [email protected] kan man ange sin adress om man vill bli struken i vårt centrala register. Vi strävar efter att vara en seriös aktör på marknaden bland de övriga och vi respekterar absolut den som inte vill vara i våra register att bli struken.
|
Varför inte skapa en
[email protected] adress istället där man kan anmäla sig om man vill ha skit i e-posten?
Citat:
Jag hoppas att vi kan hålla en seriös nivå på detta forum och särskilja på begrepp som ”SPAM” som tyvärr oftast är ett slentrianmässigt uttryck som inte på något sätt har att göra med seriös e-postmarknadsföring.
|
SPAM är för mig oönskad e-post. Att skicka iväg 10.000 eller 50.000 e-post meddelanden till folk som aldrig bett om det kan ALDRIG ALDRIG anses vara seriös e-postmarkandsföring. Hur man än vänder på det kan det inte klassas som annat än just SPAM!
Eftersom jag ej tillfrågats om jag vill vara med i registret så tänker jag inte heller gå ur era register. Istället har jag redan satt upp ett filter i min e-post att all e-post som innehåller ordet "mailcom" helt automagiskt klassas som spam av gmail. Hoppas fler gör det så slipper mailcom "tillhandahålla seriös e-postmarknadsföring" till sina kunder.