Captain Howdy,
Måste inflika lite efter dessa svar.
- ja, jag skrev fel och visst tar man inte mer betald för mer utrymme när det kommer till bilder på den nya plattformen. Mitt fel.
- ja, 25 kr / GB är ett enormt överpris för trafik och i dagens marknad löjligt högt för de flesta ehandlare.
- Ännu ett bra exempel hur saker inte fungerar: titta bara på deras nyheter/blogg inlägg i butiken. När du lagt in en nyhet kan du inte ens redigera den. Så har det varit i 6 månader. Så om du stavar fel, ja då är det inte redigerbart.
Jag säger inte att Textalk och Nordisk e-Handel är bäst, men de är i alla fall inte sämre. De har i alla fall större funktionalitet i dagens läge.
Kanske e-butik borde ordna ett demo som alla kan fritt sufra runt på och jämföra själva istället för att boka demo så att en representant kan besrätta hur "fantastiskt" systemet är. Då kan alla lätt avgöra vad som passar de och gillar de e-butik så är det väl bra för de.
Citat:
Om du har hängt med i hur den nya prismodellen ser ut så tar alla större leverantörer transaktionsavgifter.
|
Så, skall girighet premiäras på något sätt? Man köper en tjänst och sedan skall man ha % av omsättningen för att man via API skickar informationen till betalväxeln? Så man skickar mer nollor och ettor för stor beställning, än för en liten, och därför skall man ha större % av den beställningen? Nää, du, om du tycker det är normalt får du tänka efter. Betalning (kort,faktura) är en vanlig fuktion i en butik och skall ingå och inte faktureras med % av din omsättning. Det räcker att du oftast betalar % till betalväxeln och inlösenavtalet.
Citat:
Ja, plattformen saknar presentkort och rabattkoder. Lär vad jag ha hört vara runt hörnet. Frågan man bör ställa sig, är det avgörande för ett företag att kunna ge rabattkoder? Om ja = problem.
|
För de flesta - ja. Kan du inte redigera ordrar, så in de manuellt, kan du inte ens bjuda på frakt till enstaka kund. Du kan inte ha extraerbjudanden på ett smidigt sätt till dina kunder som prenumererar på nyhetsbrev mm.. Kanske "runt hörnet" när vi pratar om rabatter, inte presentkort, november-december, men den nya plattformen har snart ett år på nacken, så detta borde vara implementerat länge sedan, redan i början.
Och slutligen:
Citat:
Lär vad jag ha hört vara runt hörnet.
|
Citat:
E-Butiks plattform har en enormt stor potential som ännu inte är uppnådd.
|
Citat:
Således kommer de kopplingarna sannolikt att bli bland de bästa.
|
Du uttrycker dig så väl och vad e-butik i dagsläge representerar: många framtidsvisioner och hur det kommer att bli. Tyvärr har det nya systemet varit snart ute i ett år och fortfarande är det mycket funktioner som fattas. Det tar för lång tid och man lovar hela tiden att det kommer.
----
tomsve,
Citat:
Det hör eventuellt inte hit men när man driver företag så gör man tyvärr misstag kontinuerligt och vårt största misstag var att vi påbörjare utvecklingen av vår nya plattform för sent (för ca 3 år sedan). Vi borde gjort det mycket tidigare. Dock så är det en lärdom som vi tagit till oss och som jag sa så satsar vi allt vi kan på utveckling och kan garantera att vi inte gör om det misstaget igen.
|
Ett mycket ärligt svar och exakt varför jag tycker att man inte kommit ikapp de andra plattformar än, i form av funktioner. Den gamla plattformen är föråldrad och den nya inte tillräckligt redo för att ta över helt och hållet. Visst kommer man kanske dit, men vill man betala dessa priser för dagens alternativ? Kanske - jag vill tyvärr inte det.
----
Till trådskaparen,
Ta reda på vad din kund behöver. Fråga vilka funktioner som är viktiga och vilka man kan leva utan. Vad är de villiga att spendera. Nästan alla har en budget. Vill de betala extra transationsavgifter? Hur mycket trafik räknar de med?
I slutändan rekommenderas att testa själv demobutiker in i det sista. Lägg till produkter, ändra utseende, gör köp och se hur de hanteras mm. Gå inte på vad försäljare säger, oavsett företag. Gör en sammanställning av funktioner: vad som finns, vad som fattas och vad du behöver!
Därefter titta på kostnader vs. vad du får i helhet. Välj därefter och rekommendera till kund.
.