Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-03, 12:08 #9
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Hahaha. Det vore ganska praktiskt om löneutbetalningar via Paypal var skattefria. Eller kanske om man vek sedlarna till pappersflygplan och kastade dem på löntagaren och för varje meter som sedel flög så blev det en procent mindre i skatt. Det vore också ganska coolt.

Ja. Du kan använda Paypal för att betala ut lön. Men det påverkar inte den skatt som du måste redovisa och betala in till Skatteverket.

Ring eller maila Skatteverket så får du hjälp. Betalar du ut över 999 kr/år till en person så måste du betala in alla skatter inkl sociala avgifter. Betalar du ut ett lägre belopp per person, så måste mottagaren betala in skatten. Oavsett vilket, så måste du redovisa till Skatteverket hur mycket du har betalat ut varje månad.

Även på DigitalPoint måste man väl känna till "death and taxes"? Två saker kan du vara säker på; Döden och skatten är de två ting som du aldrig kommer ifrån, oavsett vilka vägar du väljer i livet.
Tack för svaret
Så om jag inte betalar ut mer än 999/ kr år till en person + skriver i avtalet att dom är skyldiga att skatta, samt meddelar skatteverket, gör jag rätt för mig då?

För en del aff-nätverk skattar ju inte innan pengarna delas ut vare sig man är företag eller inte, jag har varit med om det, och vill minnas att det står att jag är skyldig att skatta själv.

Och vart vill du komma med det där Westman? Ja, jag ska inte tro på allt jag läser på ett forum. Tack för upplysningen.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat