Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot
Det är sjukt tråkig inställning!
Saken är den att de har vid många tillfällen sagt helt fel saker till mig som företagare vilken hade kunnat resultera i att jag gör fel. Dessa fel åtgärdade jag efteråt utan någon revision mm. Det är helt fel inställning som dem har, de bromsar tillväxt i Sverige istället för att uppmuntra den. Det är en helt annan inställning i USA och det är också därför det är lättare att växa som företag där.
Det är lätt hänt att halva verksamheteten blir att man försöker göra skatteverket nöjda istället för att fokusera sig på kärnverksamheten.
Detsamma gäller för många företagare som kanske hade gjort fel utan att veta om det; och istället för att hjälpa dessa företagare vill dem förstöra för dem när det var dem som lade dem i den positionen från första början.
Som tur är har jag mejlat skatteverket frågor och har deras svarsmail ifall det skulle vara någonting.
|
Personligen så kan jag vara extremt dryg mot skatteverket. Jag har aldrig haft en revision under mina år som företagare, kanske fakturerar jag inte tillräckligt?
- Om jag var du och de skulle fortsätta jävlas för absolut ingenting så skulle jag utan tveka JO anmäla, Rättshaverist, Javisst!