Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-31, 23:01 #34
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
SPAM är SPAM oavsett om det är olagligt eller inte.

Jag fick i går 9 SPAM-mejl från Crystone. Jag har många gånger tidigare fått SPAM som skickats ut från Mailcom Europe AB, jag har kontaktat dem på telefon och skällt ut dem men de är ju dumma idioter som inte bryr sig ett skvatt.

Att Crystone elelr andra över huvudtaget köper mejladresser gör att det fyller min mejlbox med skräp varje dag.

Jag kommer skicka en faktura till både Crystone och Mailcom för den tid jag måste lägga ner för att städa upp efter deras nedskräpning. Det är samma princip som för fysisk nedskräpning i naturen. Det är böter på nedskräpning, för någon annan måste ägna sin arbetstid åt att städa upp efter de som skräpar ner.

Mejlen ska inte användas för massmarknadsföring till okända oavsett om det är företag eller privatpersoner, det borde betraktas som hemfridsbrott. Det är Ok att skicka individuella mejl till okända personer om man har ett specifikt ämne att diskutera, men aldrig massutskick till okända. Jag använder opt-in-principen för de mejllistor jag använder för specifika ämnen. man kan stämma både avsändaren och förmedlaren på stora belopp.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-08-31 klockan 23:08
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat