Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-30, 20:21 #9
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, du har en poäng där Jan. Det beror lite på vilken typ av kunder man vill arbeta med. Myndigheter och stora, traditionella företag kör ofta .NET medan lite mer nytänkande och ungdomliga företag tenderar att välja PHP. Naturligtvis är detta en generalisering och det finns många undantag men rent allmänt ser det ut på det viset idag. Medellönen ligger nog fortfarande något högre på .NET-sidan tror jag men kan ha fel (?).
Håller med om att många små företag väljer PHP och jag tror att det grundar sig ofta på att många väljer Open Source-lösningar som grund och där finns det mycket för PHP och sen rullar det på med PHP. Det finns också många programmerar som kör PHP vilket gör att det naturligt blir flera såna lösningar. Kunden lyssnar ofta på leverantören och väljer inte aktivt just PHP eller .NET utan väljer det som leverantören erbjuder.

Samtliga mina kunder är små och medelstora företag, inga myndigheter etc. Den röda tråden hos nästan samtliga är att de inte bara ska ha en ren webbapplikation utan även kopplingar till bla affärssystem eller Windowsapplikationer. Flera av mina kunder har ett nytänkande inom sin bransch så där håller jag inte med. Dock är inga av mina kunder undomliga företag utan väl etablerade inom sin branch så där har du möjligen rätt.

Har själv några PHP-sajter rullande men inga stora. Men för att testa och hänga med.

Lön? Inte en aning...
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat