Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-30, 10:13 #19
barxth barxth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
barxth barxth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Standard Nästan :)

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Dom verkar inte ha speciellt bra koll på det där företaget iaf. Var ganska komiskt när dom ringde upp en gammal kollega som är webdesigner och hade startat ett företag..
Att tillägga var att det var tredje gången Y-reg ringde mig på typ ett år så jag var lite less. Det som missats var ungefär följande (jag behåller "X" - det ser trevligare ut):

Y-reg: Ja, jag såg att du höll på med webbdesign, men även webbdesigners behöver webbsidor.

X: Eh, ja. Men det har dom nog isf redan - det är som att ringa en målarfirma och fråga om dom vill ha hjälp att måla om typ. Jag har runt 10 egna webbsidor och har gjort ett 50-tal.

Y-reg: *skratt* - det är omöjligt. Ingen har så många webbsidor.

X: Eh, okej. Vill ni köpa en webbsida av mig eller?

Y-reg: Ehh, nä - vill du få en webbsida gratis från oss?

X: Jag vet vad ert "Gratis" betyder, så nä tack. Jag föreslår i all välmening att du skaffar dig ett ärligt arbete istället - eller gör lite research på företag ni ringer upp i alla fall.

Y-reg: *klick*

Fick vibbar från typ Hassan-sketchen med Pizzeria Zorboa. Det var inte meningen att vara elak direkt, men den nedlåtande och syrliga tonen i hans mening: "ingen har så många som 10 webbsidor" gjorde att det inte gick att låta bli att driva med karln. Dom ringde inte igen så antar att jag hamnade i "svarta boken".

Sen vet jag inte om jag är okej med att du titulerar "X" som webbdesigner..
barxth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat