Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-29, 15:33 #7
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av swan Visa inlägg
Just det här gäller ett bokningssystem. Organisationen har ett webbaserat bokningssystem. Nu vill de skapa en app. Men ett API är mycket bättre, för då kan medlemmarna i organisationen själva skapa appar (det finns redan några som gjort det, genom att skrapa den vanliga bokningssidan).

Organisationen är bland annat oroliga över att tappa kontrollen och hur kvalitén på apparna kommer att bli.

Hur skall jag övertyga dem om den sanna och rätta vägen??
Som du säger så ligger oron i kvaliteten som slutkund ser. Men vi borde ha lärt oss nu att en dålig eller ful app ofta inte används, den blir ratad av konsumenterna. Håller den hög kvalle så blir den omtyckt. Sen kanske man som stor org kan lägga en klausul i api överenskommelsen att om "org" anser att appen/tjänsten håller för låg kvalle så har de rätt att strypa flödet.

Men också tydliga riktlinjer om vem som har gjort appen, och att t.ex organisationen bara bistår med data medens apptillverkaren är ansvarig för sin sida. Så inte organisationen får arga bred/telesamtal från användare som inte förstår sig på appen. Företagen vill inte ha extra supportarbete.

Förtydliganden vem som står bakom produkten och vem som står bakom flödet/datat.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat