Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-25, 12:41 #16
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffersen Visa inlägg
Det har jag funderat på.. Har jag för många annonser månne? Dock ligger alla annoser på samma ställe användaren lär sig väl?
Sidan är riktigt snygg och jag gillar loggan, ikonerna, bakgrunden etc. men den är alldeles för rörig och jag vet inte alltid var jag är och vilka funktioner som finns. Det känns som att designen har fått ta överhanden och att vissa saker är med för att de är snygga och inte för att de behövs (tex "slumpa" och "sök"-ikonen högst upp). Vad är syftet med sidan? På vilket sätt skiljer den sig från andra?

I högerspalten blandar ni annonser med länkar till er egen sida ("lättlagad mat"). Sedan är det otydligt vad som är vitsen med de två bilderna i vänsterspalten ("Vad ska vi äta på festen", "Frukost"). Den första är ju bara en länk till söksidan (som det även länkas till via ikonen högst upp) och frågan är om det behövs 3 extra ingångar till sökfunktionen om man nu kan söka i headern? Och varför ska frukost få en egen ingång?

På 3 ställen har ni någon slags välkomsttext/infotext (den gråa rutan, till vänster om den gråa rutan samt i vänsterspalten). Det räcker nog med 1 välkomst-text högst upp på startsidan, nu försvinner all info bland boxar, text, jordgubbar etc.

Det är även förvirrande att det finns en extra sökfunktion för andra sidor, det blir väldigt otydligt där. Sökfunktionerna borde slås ihop (med tex. kryssruta för att inkludera andra sidor i sökningen).

Varför kan man navigera sig fram till recept på startsidan på ett sätt som man inte kan om man klickar på "Sök recept". Det är för splittrat. All sökning av recept borde vara samlat, oavsett om det är slump, fritext eller kategoribläddring. Ni skulle i princip kunna klara er med en enda sida om all receptbläddring/sökning skedde på ett och samma ställe, iallafall skulle ni kunna ta bort 4 element i toppmenyn..

(Nu var det kanske inte allmän feedback du var ute efter, ber om ursäkt om det blev off-topic)

Senast redigerad av andi den 2011-08-25 klockan 12:44
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat