Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-22, 01:30 #36
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Inte då, det är vad det kostade dig och inget annat. För min del så kostade det KFM:s avgift och ett par timmar av min tid och tog totalt tre månader från start till slut. En viss skillnad mot vad du påstår är minimum.
Jag glömde tillägga att mitt case gällde när en kund bestred fakturorna och drev det tills första dagen i en huvudförhandling, därefter kröp de till korset och ville förlikas. Toligen för att de insåg att de skulle förlora då jag hade rätt bra på fötterna, men jag gick med på förlikning för att bli av med skiten, det hade kostat på mina nerver för mycket under de två år tvisten höll på. Så jag accepterade ett bud som gav mig ca 20% av vad jag yrkat för ersättning av kapitalbeloppet. Försäkringsbolaget stod för större delen av rättegångskostnaden.

Jo jag har blivit mycket klokare och vill undvika att få för stora kundfodringar mot en och samma kund i synnerhet om de inte betalar en faktura i tid, då ska man bryta jobbet direkt och inte fortsätta att lita på kundens uttalade löften om betalning längre.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat