Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-19, 14:51 #8
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag tror att avtalet fortfarande är giltigt, även om det inte finns någon sådan juridisk person vid det namnet. Det är ju ganska uppenbart vilken den andra parten är. Det är de andra hyresgästerna med vilka du delat kontor.

Detta är dock bara en gissning, som jag baserar på en liknande erfarenhet. Det var ett kontrakt där den ena parten stod omnämnd vid fel namn (istället för Sven Svensson stod det Anders Andersson - bara ett exempel). Enligt min advokat så var avtalet fortfarande bindande, eftersom det var uppenbart vem som avsågs i avtalet.

Frågan om de har rätt att kräva dig på hyra i all framtid återstår ändå att besvaras. Det låter ganska orimligt.

Jag skulle säga att du rimligen borde ha 3-6 mån uppsägningstid, i det fall att du inte lyckas hitta en ersättare. Det borde vara rimligt. Men vill du veta exakt vad lagen säger så måste du förmodligen kontakta en jurist. Frågan du ställer är lite för komplicerad för att kunna besvaras av vanligt folk på ett forum.

Föreslå att de stryker klausulen om att avtalet är bindande på livstid tills det att hyresgästen har hittat en ersättare. Stryker man den klausulen så borde det inte vara omöjligt att hitta en ersättare (något som borde lösa både dina och de andra hyresgästernas problem).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat